понеделник, 28 юни 2010 г.

Езекиил 38 глава - за последното време

0 коментара

1 И Господното слово дойде към мене и рече:
2 Сине човешки, насочи лицето си към Гога, в земята на Магога, княза на Рос, Мосох и Тувал, и пророкувай против него, като речеш:
3 Така казва Господ Иеова: Ето, Аз съм против тебе, Гоге, княже на Рос, Мосох и Тувал,
4 Ще те обърна, ще туря кука на челюстите ти, и ще те извадя, с цялата ти войска, коне и конници, всички напълно въоръжени, едно голямо пълчище с щитове и щитчета, всички употребяващи ножове, -
5 персийци, етиопяни и ливийци с тях, всички с щитове и шлемове, -
6 Гомера и всичките му пълчища, дома на Тогарма, от най-далечните страни на север, и всичките му пълчища, и много народи с тебе.
7 Приготви се, да! приготви себе си, ти и цялото пълчище, което се е събрало при тебе, и стани им военачалник.
8 След много дни ще бъдеш наказан; в послешните години ще дойдеш в земята, която е била отървана от ножа и е била събрана от много племена, върху Израилевите планини, които са били непрекъснато пусти; но Израил биде пренесен изсред племената, и те всички ще живеят в нея в безопасност.
9 И ти като възлезеш ще дойдеш като вихрушка; ще бъдеш като облак за да покриеш земята, ти и всичките твои пълчища, и много племена с тебе.
10 Така казва Господ Иеова: В оня ден ще дойдат мисли в ума ти, и ще скроиш лоши намерения, като речеш:
11 Ще вляза в земята на неукрепени села! ще отида при ония, които са в спокойствие и живеят безгрижно, всички които живеят в неукрепени места, без лостове и порти,
12 за да ги обереш и да вземеш корист, за да обърнеш ръката си против запустели места сега населени, и против събраните изсред народите люде, които са придобили добитък и имот и живеят в най-отбраната страна на света.
13 Шева, Дедан и търговците на Тарсис с всичките му млади лъвове ще ти рекат: Да обереш ли си дошъл? Да вземеш корист ли си събрал множеството си? Да грабиш сребро и злато ли, да вземеш добитък и имот ли, да направиш голям обир ли?
14 Затова, сине човешки, пророкувай като речеш на Гога: Така казва Господ Иеова: В оня ден, когато людете Ми Израил ще живеят в безопасност, ти няма ли да го знаеш?
15 Ще дойдеш от мястото си, от най-далечните страни на север, ти и много племена с тебе, всички яздещи на коне, голямо множество и силна войска;
16 и ще възлезеш против людете Ми Израиля като облак покриващ земята. Това ще бъде в послешните дни; и Аз ще те доведа против земята, за да Ме познаят народите, когато се осветя у тебе, Гоге, пред очите им.
17 Така казва Господ Иеова: Ти ли си оня, за когото говорих в древно време чрез слугите Си Израилевите пророци, които в ония дни пророкуваха през много години, че щях да те доведа против тях?
18 Но в оня ден, в деня когато Бог дойде против Израилевата земя, яростта Ми ще възлезе в ноздрите Ми, казва Господ Иеова.
19 Защото в ревнивостта Си и в пламенния Си гняв казах: Непременно в оня ден ще има голям трепет в Израилевата земя,
20 така щото морските риби и небесните птици, полските зверове и всички гадини, които пълзят по света, и всичките човеци, които са по лицето на света, ще се разтреперят от присъствието Ми; и планините ще се сринат, стръмните височини ще паднат, и всяка стена ще се събори до земята.
21 И ще призова нож против него по всичките Си планини, казва Господ Иеова; ножът на всеки човек ще бъде против брата му.
22 Аз ще се съдя с него чрез мор, и чрез кръв; и ще наваля върху него, върху пълчищата му, и върху многото племена, които са с него, пороен дъжд и градушка от големи камъни, огън и сяра,
23 Аз ще възвелича и осветя, и ще стана познат пред очите на много народи; и те ще познаят, че Аз съм Господ.

Камилла Арканс - фотограф

0 коментара

неделя, 27 юни 2010 г.

Гог

0 коментара

1 Летописи 5:4
Синове на Иоила: негов син, Семаия; негов син, Гог; негов син, Семей;
Езекиил 38:2
Сине човешки, насочи лицето си към Гога, в земята на Магога, княза на Рос, Мосох и Тувал, и пророкувай против него, като речеш:
Езекиил 38:3
Така казва Господ Иеова: Ето, Аз съм против тебе, Гоге, княже на Рос, Мосох и Тувал,
Езекиил 38:14
Затова, сине човешки, пророкувай като речеш на Гога: Така казва Господ Иеова: В оня ден, когато людете Ми Израил ще живеят в безопасност, ти няма ли да го знаеш?
Езекиил 38:16
и ще възлезеш против людете Ми Израиля като облак покриващ земята. Това ще бъде в послешните дни; и Аз ще те доведа против земята, за да Ме познаят народите, когато се осветя у тебе, Гоге, пред очите им.
Езекиил 39:1
И ти сине човешки, пророкувай против Гога като речеш: Така казва Господ Иеова: Ето, Аз съм против тебе, Гоге, княже на Рос, Мосох и Тувал.
Езекиил 39:11
В оня ден ще дам на Гога място за погребване в Израил, долината на ония, които преминават отпред морето; и то ще затваря пътя на преминаващите; и там ще заровят Гога и цялото му множество; и ще нарекат мястото долината на Амон-гога.
Откровение 20:8
и ще излезе да мами народите в четирите краища на земята, Гога и Магога, да ги събере за войната, - чието число е като морския пясък.

за или против гей парада?

0 коментара

Сополанка в "Свежо"

0 коментара

Явно профилът ми в "Свежо" не се радва на никакъв успех. Хората не гласуват и дори не поглеждат нещата, които качвам.

Le Violoniste

0 коментара

събота, 26 юни 2010 г.

последните часове на Маяковски (док. филм)

0 коментара

"Не имитирайте Маяковски, имитирайте себе си.
Изкуството не е огледало, което да отразява света, а чук, който да му даде форма."


МАЯКОВСКИ Владимир Владимирович, руски поет (1893–1930). Роден е на 19 (стар стил 7) юли 1893 г. в село Багдали, Кутайска губерния. И бащата и майката на Маяковски били потомствени аристократи, което в последствие му носило чувство на вина. През 1906 г. след внезапната смърт на баща му, семейство Маяковски се заселват в Москва. Там Маяковски се увлича от идеите на социалдемократите и взима участие в нелегалната дейност. Прекъсва обучението си в гимназията, влиза в комунистическата партия, три пъти е арестуван, но протекциите на майка му са причината да бъде освобождаван. След това излиза от редовете на комунистическата партия и въпреки разпространеното мнение, не членува в тази партия никога повече. Именно в затвора, под впечатление на стиховете на съвременните поети, частност на Белмот, Маяковски прави първите си крачки в поезията, но тези стихове не са се съхранили до днешни дни. През 1911 г. след няколко неуспешни опити да влезе в някое художествено учебно заведение, Маяковски става ученик в Школата по живопис и скулптора в Москва. Там се учи и Дейвид Бурлюк, един от лидерите на футуристичната група “Гилея”, чрез когото Маяковски влиза в света на московския художествено – литературен авангард. Бурлюк високо оценява стиховете на Маяковски и го насърчава да се занима с поезия. През периода 1912 – 1923 г. Маяковски взима участие в изложби на съвременно изкуство, чете стихове, участва в публични изяви заедно с Бурлюк и други членове на групата “Гилея”. Първите му публикации, стихотворенията “Нощ” и “Утро” се появяват в изданията на тази група в края на 1912 г. През май 1913 г. излиза първата книга на Маяковски в 300 екземпляра “Аз”, илюстрирана от самия автори и от неговите приятели Чергин и Шехтел. В тези първи негови стихове образността е много традиционна в сравнение с другите футуристи, но личи характерния за този стил антиестетизъм и шокиращи теми. (“Аз обичам да гледам как умират деца.”), но едновременно с това се забелязва голяма образност и динамизъм, смяната на интонацията и т.н. През 20 – те години повечето футуристи използват т.нар. “оказионализми” (думи, които са свързани с определен случай или повод, но не са регистрирани като езикова норма). Маяковски, заедно с Бурлюк, Каменски и други членове на кубфутуризма, участва в т.нар. “футуристични турнета” из цяла Русия. Те представляват колективни лекции и четене на стихове с елементи на театрализация, епатаж (необичайни дрехи, грим и маниери на поведение). Маяковски често е разглеждан извън контекста на групата на футуристите В критиките от 1910 г., свързани с традиционните (реалистическите) течения в литературата, често се говори за него, като чужд на литературните течения в групата, към която той сам себе си се определя. “Маяковски е съвършено чужд от тях, той е при тях случайно” (Чуковски “Егофутуризъм и кубфутуризъм”) Горки го нарича “единствения поет след всички футуристи”.През 1914 г в петербургския театър “Лунапарк” била поставена, с участието на Маяковски, трагедията му “Владимир Маяковски”, в която поета изпълнявал главната роля – на поета Владимир Маяковски. По мнението на Чуковски пиесата трябвало да има друго заглавие, но Маяковски, когато дал пиесата си на цензора, още не бил измислил заглавие и за това написал своето име. По-късно не му разрешили да промени заглавието. Първоначално смятал да озаглави пиесата си “Железния път” или “Въстанието на вещите” (мотива за въстанието на вещите е свързано с поезията на други футуристични поети (Хлебников). Алегоричните персонажи в пиесата му (Човек без очи и глава, Човек без глава и т.н.) също са съпоставими с пиесите на Хлебников. Маяковски има желание да влезе в редиците на руската армия по време на І Световна война, но му било отказано заради политическа неблагонадеждност. Така наречените “антивоенни” стихове на Маяковски “Войната е обявена”, “Аз и Наполеон” и др. е по-точно да бъдат назовани “антинемски”. А “Мисли за призоваване на война” е в духа на италианските футуристи и представлява “хигиена на мира”. Повечето стихове на Маяковски са предназначени за декламиране. В началото на септември 1915 г. Маяковски е призован на военна служба, и благодарение на покровителството на Горки, е бил разпределен в Военно –автомобилната школа до Петроград. По време на службата Маяковски продължава да пише и да излиза пред публика. Пиесата “Мистерия Буф” Маяковски пише през 1917 – 1918 г. (втора редакция е направена през 1921 г.) и е поставена на първата годишнина от Октомврийската революция от самия автор (Маяковски участва в създаването на костюмите и декорите и изпълнява няколко роли). В нея той за пореден път използва библейската образност и сюжети, под които прозира съвременния живот (Всемирния потоп – Революцията, Обетованата земя – осъщественият комунизъм и пр.). Втората редакция на пиесата е била силно преработена, в нея били въведени алюзии с неотдавнашни политически събития, придава повече злободневност на текста и пр. През 1919 г. Маяковски прави своите първи крачки в киното, заснема три филма като сценарист, режисьор и актьор, от които до днешни дни е оставал само един. След това Маяковски нееднократно е писал киносценарии, някои от които са имали реализация. Маяковски активно участва в литературни четения на своите стихове в различни градове на СССР, като задължителното за тях били отговорите – импровизации на публиката в залата. Тези представления не били само форма за представяне на собственото му творчество, но и начин да припечелва пари. Един съвременник си спомня: “Той четеше наистина прекрасно. И гласът му беше чуден, богат на интонации, силен, звучен, подвижен и с разнообразни оттенъци.” В края на 1920 г. Маяковски се връща отново към драматургията. Неговите пиеси “Кърлеж” (написана през 1928 г., за първи път поставена през 1929 г.) и “Баня” (написана през 1929 и за първи път поставена през 1930 г.) са предназначени за театъра на Мейрхолд. Те изобилстват от сатирични изобличения на действителността на 20 – те години и развиват любимите мотиви на Маяковски – възкръсването и пътешествието в бъдещето. В “Кърлеж” откритият и по погрешка размразен Присипкин, който изследователите на бъдещето вземат за пролетарий, в края на пиесата се озовава в зоопарка като последен екземпляр от отдавна изчезналия вид, заедно с един друг изчезнал вид – този на кърлежите. В “Баня” дошлата от бъдещето жена взима със себе си в машината на времето няколко млади ентусиасти, а оставя в настоящето бюрократа Победоносников. Мейрхолд много високо оценил сатиричния талант на драматургът Маяковски и го сравнил с мощната ирония на Молиер. Критиките към пиесите му и особено към “Баня” били крайно недоброжелателни. И ако в “Кърлежа” виждали художествени недостатъци и изкуственост, то към “Баня” предяви идейни претенции, защото, според тях, автора преувеличава опасността от бюрократизма, а такъв проблем в СССР не съществува и т.н. Във вестниците се появили статии против Маяковски, една от които под заглавие “Долу на маяковщината!” През 1930 г. Маяковски прави ретроспективна изложба “20 години работа”, на която представя работите си от всички области, в които е творил. На изложбата не отиват нито партийните ръководители, нито бившите му колеги от творческите организации, в които е членувал. Едни от причините за неуспеха на тази изложба е постановката и разгромителните статии за “Баня” в театъра на Мейрхолд, търканията му с колегите от различни творчески съюзи, опасността да си загуби гласа, която не му позволявала да “играе” на публични места и неуспехите в личния живот (“любовната лодка се разби в бита”). Вероятно това са причините на 14 април 1930 г. Маяковски да посегне на живота си. В много свои произведения той засяга темата за самоубийството на лирическия си герой или на собствения си двойник. След смъртта му творчеството му се оказва под негласна забрана и негови произведения практически не се публикуват. Ситуацията се променя при диктатурата на Сталин, когато през 1936 г. той го нарича “най-талантливия поет на съветската епоха” и преиздава всичките му произведения и създава музей на негово име.
*публикацията от тук*



Michael Jackson - неизлъчван документален филм (50 минутно видео-интервю)

7 коментара

В памет на Майкъл (една година от смъртта му)

петък, 25 юни 2010 г.

Пегги Волф (Peggy Wolf)

0 коментара






Вангелис - Vangelis (50 минути музика)

0 коментара

Евангелос Одисеас Папатанасиу се ражда във Волос в Гърция. Започва да композира на 4 години и като цяло е самоук музикант. Отказва да взима уроци по пиано и през цялата си кариера не е особено добър познавач на нотите. Изучава класическа музика, живопис и филмова режисура в Академията за изящни изкуства в Атина.
В началото на 60-те основава поп групата Форминкс, която добива популярност в Гърция. Когато през 1968 избухват студентските бунтове, той отива в Париж, където заедно с Демис Русос и Лукас Сидерас сформира групата Aphrodite's Child, свиреща в стил прогресив рок. Те имат един хит в Европа и той се казва „Rain and Tears“. Групата престава да съществува през 1972, въпреки че Русос се включва в някои от бъдещите творби на Вангелис. Вангелис започва своята солова кариера като пише музиката към два филма от 1973 на френския режисьор Фредерик Росиф. Първият му солов албум е „Earth“ (1974). По това време той репетира няколко седмици с друга група, свиреща прогресив рок — „Yes“. Въпреки че не се присъединява към групата, той се сприятелява с певеца Йон Андерсън, с когото работи по-късно много пъти.
След като отива в Лондон, Вангелис подписва договор с RCA Records, прави свое звукозаписно студио (Nemo Studios) и започва да записва своя електронна музика. Вангелис записва няколко албума с Йон Андерсън през 80-те и 90-те под името Jon & Vangelis. През 1982 Вангелис получава Оскар за филмовата музика към „Огнени колесници“ (1982). Основната песен заема първо място в американските билбордови класации една седмица, след като се изкачва до върха цяла година.
Албумът „Градът“ започва живот през 1990. Този път е пресъздадена атмосферата на един град от изгрев до залез слънце. Автентичните градски звуци са записани лично от Вангелис по време на престой в Рим.
През същата година започва работа с режисьора Ридли Скот. Вангелис пише музиката към „Блейд Рънър“ и „Завладяването на рая“. Освен това е автор на филмовата музика към документалните филми на Жак Кусто за подводния свят. През 1992 е удостоен със званието „Кавалер на Ордена за изкуства и науки“ от Франция.
През 1995 е издаден албумът „Гласове“, чрез който Вангелис интерпретира връзката между природата и душата на човека. Величественото въведение е изпълнено от гръцкия камерен хор.
„Mythodea“, който излиза през 2001, но е готов още през 1993, представлява по-скоро оркестърна, а не електронна музика. Използван е от НАСА по време на мисиите до Марс. През 2004 записва саундтрака за филма „Александър“ на Оливър Стоун.

градът на Ара Гюлер

0 коментара

един подарък към почитателите на Ennio Morricone- 55 минути

2 коментара

Мориконе е роден в Рим и изучава тромпет, композиция и хорова музика и хорово дирижиране в Консерваторията на Национална академия в Санта Сесилия. Той започва да пише музика към филми през 1955 г., но продължава да композира класическа музика. През 1956 г. се жени за Мария Травия. През 1964 г. започва прочутото му сътрудничество с режисьора Серджо Леоне, както и с Бернардо Бертолучи. През 1965 г. пише музиката към „За шепа долари“ на Серджо Леоне, а по-късно и към други спагети уестърни. До 1968 г. той намалява работата си извън филмовото изкуство, като през тази година написва музика за 20 филма. Той получава първия си Nastro d'Argento през 1970 г. за музиката към „Представи си, че една вечер на вечеря“ (Metti, una Sera a Cena), а втората идва само след година, за „Сако и Ванцети“. През 1979 г. е номиниран за Оскар за пръв път за музиката към „Райски дни“, през 1986 г. за „Мисията“, 1987 г. — „Недосегаемите“, и през 2001 г. за „Малена“. През 2007 г. получава Оскар за цялостно творчество. През март 2008 г. чилийският президент Мишел Башле му връчва Ордена „Пабло Неруда“ за заслуги към изкуството и културата.


сряда, 23 юни 2010 г.

група "kanivaliki"

0 коментара


Петима души от различен произход, професия, възраст и култура се срещат драматично в студио. Кое е това, което ги обединява, това, което ги разделя, каква е истината, коя е лъжата?

Директор драматургия: Атина PAPPA
ТЕКСТОВЕ: Група АТИНА PLUS ... "
СНИМКИ светлини: Вангелис RASSIAS
АУДИО: RICHARDOS KENIGK

...

0 коментара
‘…when I came into this world they slapped me…’

Dreary, light-headed with hate, I watched my father feed his fish.
Electric blue and yellow darted the dark of the aquarium.
The lights dimmed infinitesimally.
Somewhere inside my thirteen years, my father’s fishtank was exploding.
The fork hadn’t yet budged in my fist.
The waves of impact were invisible, with me in the middle, completely still.
Sam Riviere


снимка: TS Abe - Лондон

Райчо Станев

0 коментара

googleBB

1 коментара

Ако опитате да потърсите “Бойко Борисов” в Google, няма да стане.
Google знае, че не ти намираш Бойко Борисов, а той теб…

Алооу

0 коментара

Ще мислиш каквото ти кажа аз!

няма бираа

0 коментара

Цяла сутрин се набирам
по баира без да спирам.
Неа бираaaa‚ неа бира.
А сърцето ми направо ... направо спира.

Сервитьорът защо се бави?
Може би сега я прави.
Неа бирааа‚ неа бира.
А сърцето ми направо ... направо спира.

Една мадама ме фиксира‚
ала не може да ме гипсира
шот' неа бирааа‚ неа бира.
А сърцето ми направо ... направо спира.

Веднъж в живота се умира‚
дано да не е шот' неа бира.
Неа бирааа‚ неа бира.
А сърцето ми направо ... направо спира.

указания за поддръжка на обувки

0 коментара


1. Когато се обуват на бос крак, обувките могат да замиришат.

затоваа -

трябва да се избягва обуването им на бос крак.

2. Неизполването на обувките през деня ще удължи техния живот!

За предпочитане е Те да имат специален дом като шумоизолиращи кутии, които да им осигурат необходимия комфорт. Стопанинът е длъжен редовно да ги почиства и да им говори, за да не им доскучае.

3. Обувките трябва да се проветряват, но не в помещение, в което има повече от двама души, за да не изпаднете в неловка ситуация и в спор колко често се къпете.

4. Внимание! Обувки върху, които няма надпис: "водоустойчеви" със сигурност ще пропускат.

5. Използвайте обувките по предназначението им и соред сезона. Не е препоръчително да ходите с чехли през зимата, въпреки че краката ще се проветряват.



аре, умната,

до скоро:

ваша Сополанка

вторник, 22 юни 2010 г.

0 коментара

Photograph by Gavin Hellier/Getty
Related Posts with Thumbnails